عربستان سعودی پرچم دار گفتگوی میان ادیان؟

در ماه ژوییه در مادرید همایش جهانی گفتگوی ادیان برگزار شد. در اين همایش نمایندگاه دین های مختلف مسيحي، مسلمان، يهودي و بودائي به همراه برخی رهبران کشورهای مختلف شرکت داشتند. داشتم خبرهای پیرامون این همایش را می خواندم که دیدم نه تنها عربستان سعودی از گردانندگان این همایش بوده، بلکه ملک عبدالله نیز در آنجا با سخنرانی همایش را افتتاح کرده است. عجب! جریان برایم جالب شد.

او در سخنرانی خود ادیان بزرگ جهانی را دعوت کرد که از تندروی فاصله گیرند و راه آشتی را در پیش گیرند: «با همکاري و احترام به دین يکديگر می‌توانيم تغییراتی را به وجود بیاوریم تا عدالت به جای ظلم و خشونت، و صلح به جای جنگ قرار بگيرد.»

یک بار دیگر این سخنان را بخوانید. می گوید » احترام به دین يکديگر» و «فاصله گیری از تندروی»! این حرف ها از گاندی نیست، از دالایی لاما هم نیست. از ملک عبدالله است! امروز خورشید از کدام سو برآمده؟ ببینید دیگر چه گفته است:

«من از عریستان سعودی، از سرزمین دو حرم مقدس برای شما پیامی آورده ام. این پیام اعلام می دارد که اسلام دین تعادل و انعطاف است، پیامی که همه پیروان ادیان را به گفتگوی سازنده فرا می خواند؛ پیامی که وعده گشایش برگی تازه برای بشریت را می دهد که در آن، به خواست الله، تفاهم جای درگیری را خواهد گرفت.»

حتما پیام را روح «بن بال» نوشته و به شخص «الفوزان» وحی کرده است! (اینها از وحشی ترین آخوندهای سعودی هستند که در برابر اینها شیخ یزدی و خزعلی و جنتی به گاندی شباهت پیدا می کنند.)

–  ملک عبدالله که را کودن فرض می کند؟ شنوندگان آن همایش را، مردم جهان را یا مردم سرزمین خودش را؟ یا شاید همه را از نوع احمدی نژاد به مسخره گرفته است؟ با وجودی که من بر این دیدگاه هستم و بارها در اینجا نوشته ام که ملک عبدالله در تلاش است که جامعه عربستان را بگشاید و مفتی های آدمخوار وهابی-سلفی را محدود کند، اما وقتی به عربستان سعودی امروز می نگریم، باید به جناب ملک عبدالله بگوییم که این حرفها به دهان شما بیش از اندازه بزرگ است. هنوز برادری را ثابت نکرده، ادعای ارث کرده اید. بهتر است دهان بربسته و سکوت کنید و در داخل کشور خود کار کنید، نتیجه بگیرید و بعد بیایید در چنین همایشی به دیگران رهنمود بفرمایید که شرم و حیا واژگانی عربی هستند.

نمی دانم بوداییان حاضر در آنجا به هنگام شنیدن این فرمایشات از دهان ملک عبدالله به چه می اندیشیده اند که انعطاف و احترام به تمام ادیان پایه اندیشه شان است و در زبان هندی در اساس برای واژه «دین» معادل نیست.

ملک عبدالله خوبشان است که وقتی در یک سخنرانی دیگر زنان عربستان را تشویق می کند که از خانه ها بیرون آیند و به کار بپردازند، من برایش کف می زنم. ببینید بقیه چه هستند که ما باید از ملک عبدالله حمایت کنیم. اما در پهنه بین المللی معیارها تفاوت دارند؛ عربستان سعودی یک سو، جهان در یک سوی دیگر. جهان نیازی به درس انعطاف و صلح دوستی از سوی رهبر وحشی ترین و ضدبشر ترین حکومت جهان ندارد.

به قول «سامی الرباع» این شبیه به آن است که نازی ها بیایند و همزمان و پس از هولوکاست یهودی ها را دعوت به گفتگو کنند. انگار نه انگار که وحشی ترین، عقب مانده ترین و بی انعطاف ترین اندیشه ها و کارها در عربستان سعودی تدوین، تدریس و انجام می شوند. آدمخواران «هیاه امر به معروف و نهی المنکر» زیر نظر وزارت داخله او در کشور حکومت ترور به راه انداخته اند و پیروان ادیان دیگر به هیچ رو اجازه کوچک ترین حرکتی را ندارند. آنوقت ملک عبدالله از آشتی بین ادیان می گوید. تنها مذهبی که دنیای امروز را ناامن کرده، همین اسلام وهابی-سلفی است که در شبه جزیره عربستان لانه دارد. آقای گوبلز سلام می رساند!

گویا یادمان رفته است که همین سال گذشته یک گروه از آموزگاران زبان که مسیحی بودند، هنگامی که در محل سکونت خود (آن هم در مجتمع مسکونی بسته و ویژه خارجیان که عربها را به آنجا راهی نیست) کریسمس را جشن گرفته بودند، لو رفتند. آنها را دستگیر کردند و بدون این که به آنها امکان جمع آوری وسایل شخصی را هم بدهند، همان گاه به فرودگاه برده و اخراج کردند.

یک کارگر مسیحی فیلیپینی به نام «لورنسو» که درست شش سال پیش تازه وارد عربستان شده بود و یک صلیب بر گردن داشت، هنگام خروج از فرودگاه مورد تهاجم «امر به معروفی ها» قرار گرفت. او را ابتدا به زندان خود بردند و سپس به جرم تبلیغ مذهبی به شش سال زندان محکوم کردند. ماه گذشته از زندان آزاد شده، به فرودگاه برده و اخراج شد.

ملک عبدالله از انعطاف می گوید. گویا ذهنش از کار افتاده و فراموش کرده است که پس از 11 سپتامبر خود او گفت: «این کار صهیونیست ها بود.» وقتی که از 22 نفر محکوم شده، 19 نفر اتباع عربستان سعودی از کار درآمدند، از ملک عبدالله سخنی نشنیدیم. انگار نه انگار که کشور او تربیت کننده اصلی تروریست های بشرستیز و بنیادگرای اسلامی است که دنیا را ناامن کرده اند که امروز حتی یک ناخن گیر را هم نمی توان به داخل هواپیما برد. همین جناب ملک عبدالله تروریست های انتحاری فلسطینی را که در اسراییل در اتوبوس و مرکز خرید و کافه مردم بیگناه را می کشند، قهرمان می خواند.

ملک عبدالله دنیا را اینگونه کودن فرض کرده است که می آید هزینه راه اندازی این همایش را می دهد و آن را در مادرید برگزار می کند که به جهان متمدن بگوید که «بله، ما حم داخل عادم هصطیم و طمدن داریم!»

حال این را از ملک عبدالله داشته باشید که خوبشان است. ولیعهد او «سلطان» که برادرش نیز هست، در یک سخنرانی در دانشگاه «ملک سعود» در سال 2007 گفته بود: «شکر خدا، امروز اسلام بهترین دین است. بقیه ادیان همه آشغال هستند.»

چند هفته پس از این همایش در روز اول اوت 2008 «صالح بن حومید» مفتی اعظم مکه در سخنرانی نماز جمعه که از تلویزیون نیز پخش می شد، گفـت: » پیروان این باصطلاح ادیان دیگر همگی به جهنم خواهند رفت. تنها مومنین چون ما را به بهشت راه خواهند داد. من تنها می توانم بگویم که به اسلام بپیوندید پیش از آن که دیر شود.»

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» در همین رابطه نوشته بود که برگزاری این همایش در مادرید » تلاشی بود برای جلوگیری از گفتگوی واقعی در عربستان سعودی که هیچ کدام از شرکت کنندگان همین همایش نیز اجازه این را نمی یافتند که در آنجا به عبادت مذهبی خود بپردازند

در ضمن یادتان نرود که زنان را به این همایش راه نمی دادند!

این نوشته را به بالاترین بفرستید Balatarin

4 پاسخ

  1. خب این کاره ملک عبدالله غیره از یک ژٍٍست سیاسی دیگر چیرئی در بر ندارد وگرنه او خود میداند در کشورش چه خبر است مثل خاتمی که از برخورد تمدنها حرف میزد در همان حالی که در ایران داشتن جنایت میکردن و او به خوبی از این جریان خبر داشت به نظره من با اسلام نمیتوان از تمدن حرف زد دینی و مردمانی که تحمل هیچ کس بجز خود را ندارند (به قران نگاهی بیندازد کفر را هرجا دیدید بکشید( البته خود هیچ وقت قران نخوانده و تا بحال حاضر نیستم کتابی را بخوانم که به جز تنفر اساسی بهش ندارم و این گفته ام را از کتابهائی دیگر که خوانده ام میگم اگر اشتباه میکنم شما مرا اصلاح بفرمائید) از تمدن باهاش حرف زدن بجز خود را مزهک کردن چیزئی دیگر دربر نخواهد داشت به نظره من لااقل اسلام سیاسی نفسهای آخر خود را میکشد و در در نیم قرن دیگر اسلام سیاسی به کل نابود خواهد شد و اگر سلام خود را با دنیای امروز و فردا همرا نکند اسلام بطور کل نابود خواهد شد از ما گفتن به کفن‌پوشان وااسلاما

  2. دانشجويي از استاد ادبيات خود پرسيد يك انجمن خوب ادبيات و شعر خواني به من معرفي كنيد تا در آن شركت كنم. استاد گفت: شركت نكن كه ظاهر اين انجمن‏ها پاك و زيبا و باطنش همه فساد و خرابي است.

  3. پول مفت نفت باعث همین حرف مفت ها هم می شود. مفتی های عربستان روی زمین سفت نشاشیده اند تا سر تاپاشان را به شاش بکشد. اگر این مفتی ها مجبور می شدند بدون نفت زندگی کنند، این چموشی ها را فراموش می کردند. چشم دولتمردان آمریکا کور که بن لادن را علیه شوروی تربیت کردند حالا به جان خودشان افتاده است

  4. عجیب نیست ! وقتی احمدی نزاد اونر آب میگه تو ایران آزادیه و مردم ایران خوشبخت هستن و یا اینکه ما در ایران با همجنس بازها کاری نداریم و … ! اینم یاد گرفته و فکر کرده دنیا احمقن و …

بیان دیدگاه