امیلی

امیلی نام معلم فرانسه کلاس ماست. دورروبر سی سالش باید باشد. بسیار پر سروصداست و خوب درس می دهد. 13-12 نفر هستیم از کشورهای مختلف چون آمریکا، روسیه، صربستان، اسپانیا، چین، فیلیپین، اسراییل، تونس، برزیل و استرالیا. آمریکایی ها با چهار نفر اکثریت را دارند. سن از 20 تا بالای 50 است و خوشبختانه همه یا دانشگاهی هستند و یا برای زندگی آمده اند و از این رو انگیزه یادگیری بالاست و پیشرفت خوب است.

در میان یکی از تمرین های جمله های شرطی که پوست هر کسی در یادگیری آنها در زبان های اروپایی کنده می شود، امیلی چند جمله را طرح می کند که هر کسی مجبور می شود با اینکه مجرد است یا نه جمله بسازد. سپس نگاهی به من می اندازد که جمله اول را بگویم. چون نزدیک میز من است به آهستگی به گونه ای که کسی نشنود، می گویم: همسرم درگذشته است. امیلی آشکار به هم می ریزد، خود را کنترل می کند، سراغ یکی دیگر می رود و تا پایان کلاس از من چیزی نمی پرسد.

پس از پایان کلاس که من معمولا کمی در آنجا می مانم و نوشته هایم را مرور می کنم، امیلی به کلاس برگشت و عذرخواهی کرد که البته نیازی به عذرخواهی نبود. عکس های فرناز را در فیس بوک به او نشان می دهم و دلیل مرگش را می گویم که خودش خواست و رفت و این که به همین دلیل به اینجا آمده ام. امیلی ناباوردانه «آی پد» را برداشت و چند بار تکرار کرد: چقدر زیباست! چه فرشته ای! پشت میزی رفت و مدتی عکس ها را نگاه کرد. سپس سرش را روی میز گذاشت و گریست.

من از کلاس بیرون رفتم.

6 پاسخ

  1. من همه ی پست های این 3 ماه اخیرتون رو خونده بودم… همش فکر میکردم مگه میشه کسی تو پیشرفته ترین کشور اروپایی از لحاظ پزشکی بر اثر سرما خوردگی از دست بره… خب الان متوجه شدم…. خدا به قلب سوخته تون مرهم بده

  2. من نفهمیدم خودش خواست یعنی چی؟ میشه واضح بگید چرا فرناز فوت شد؟ تقریبا هر روز میام اینجا عکسهای دوست داشتنی شو میبینم. و به اون مدت زیبای زندگی مشترکتون فکر میکنم.

    • زندگی زیبا و پر از خوشبختی در این مورد مرهمی بود بر زخمی جانکاه و قدیمی بر روان. خودش خواست یعنی تصمیم گرفت که برود و بر آن درد پایان بخشد؛ دردی که دیگر وجود من نیز نمی توانست ان را آرام بخشد.

  3. چند ماه به شدت دچار مشکلات شخصی و خانوادگی بودم و فیلترشکنم هم کار نمکرد که سری به وبلاگتون بزنم. الان تقریبا شوکه شدم از خوندن این خبر در مورد همسرتون. شدیدا و عمیقا متاسفم. امیدوارم بتونید بر اندوه از دست دادنشون غلبه کنید و همونجور که خودش شاد بودشما هم دوباره زندگی رو به شادی از سر بگیرید. اگر تسلیت گفتن کار درستی باشه لطفا تسلیت من رو بپذیرید. براتون روزهای بازهم شاد ارزو میکنم

  4. خودش خواست و رفت. امید به اینکه از این خواسته اش راضی و خوشحال باشه، هر چند که شما را پر از غم و اندوه کرده. خدا به شما صبر دهد.

    • در پذیرفتنش هیچ گاه تردید نداشتم. هرچند که دردش کشنده است.

پاسخی بگذارید

