به شازده خانمی که از سیاره اش رفته است …

فرناز عزیزم، هیچ به خاطر داری چند جلد از این کتاب را به هر که رسیدی هدیه دادی؟ اگر بدانی چه بی شمار انسان ها را برای خودت اهلی کرده ای و اینها همه در پی شازده خانمشان هستند که از سیاره کوچکش رفته است.

Petit_Prince

روباه گفت : «اهلی کردن» چيز بسيار فراموش شده‌ای است،
يعنی «علاقه ايجاد کردن»
شازده کوچولو پرسید : علاقه ايجاد کردن؟
روباه گفت : البته.

تو برای من هنوز پسربچه‌ای بيش نيستی.
مثل صدها هزار پسربچه ديگر
و من نيازی به تو ندارم.
تو هم نيازی به من نداری.
من نيز برای تو روباهی هستم شبيه به صدها هزار روباه ديگر.
ولی تو اگر مرا اهلی کنی، هر دو به هم نيازمند خواهيم شد.
تو برای من در عالم «همتا» نخواهی داشت
و من برای تو در دنيا يگانه خواهم بود…آنتوان دوسنت اگزوپری – ترجمه محمد قاضی

پاسخی بگذارید

