باز هم از دست ایرانسل

شماره ای را در شبکه ایرانسل می گیرم.

بار نخست: زنگ می زند و کسی جواب نمی دهد.

بار دوم: پیام می آید: «تماس با مشترک مورد نظر فعلا مقدور نمی باشد. لطفا بعدا …»

بار سوم: پیام می آید: «حساب شما فعلا مسدود شده است. لطفا با امور مشتریان …»

بار چهارم: زنگ می زند و سرانجام کسی گوشی را برمی دارد. کیفیت تماس؟ افتضاح تر از افتضاح!

تکنولوژی که ایرانسل دارد، مدرن و امروزی است. دیگر ما که دست اندرکار بودیم، می دانیم که چه به آنها داده ایم. اگر گفتید اشکال چیست؟ اشکال این است که دست چند آدم باهوش ایرانی افتاده که رویش پالان گذاشته اند و می تازند. همه چیز را بهتر از همه می دانند و به حرف هیچ کس هم گوش نمی دهند.

این پیام سومی که شاهکار است. می گوید «حساب شما…» حساب من؟ من که شماره ایرانسل ندارم. حساب صاحب شماره؟ پس چرا این را به من می گویید و آبروی صاحب شماره را می برید؟ این راه رفتار شما با مشتری است که برای جلب توجهش و فروش سیم کارت سوم و چهارم به او همه شهر را پر کرده اید؟

اگر هم حسابش بسته است پس چرا بار چهارم پاسخ می دهد؟

تمام شهر را با تبلیغاتشان به رنگ زرد درآورده اند که اتفاقا رنگ کیفیت شبکه شان است. کاش کمی از پول تبلیغات را برای پروژه بهینه سازی شبکه خرج می کردند که همیشه پس از راه اندازی هر شبکه ای باید انجام گیرد.

شاید هم حکمتی در کار است و ما نمی دانیم. آدم به عقل خودش هم شک می کند.

Advertisements

4 پاسخ

  1. salam agha navidar
    lotf konid va hekmatesuo barayeh adamhaye kam hoshoi chon man bishtar tozih dagid(albate age emkansh ast(
    mamnon

    • البته کمی طنز در نوشته من هست که ارتباطی به اصل موضوع تخصصی ندارد. برای آن که بخواهیم به دنبال علت این چیزها بگردیم، باید اطلاعات دقیق از وضعیت کنونی شبکه داشته باشیم و آن را بررسی تخصصی کنیم. بدون این اطلاعات تنها می شود حدس تخصصی زد که تا زمانی که اطلاعات دقیق نباشد، آن نیز همیشه مورد تردید است و قطعیت ندارد. اما به طور کلی پس از راه اندازی هر شبکه مخابراتی باید پروژه ای برای بهینه سازی آن انجام گیرد. شبکه مخابراتی بسیار پیچیده است و از عناصر (Nodes) ناهمگون تشکیل می شود. اینها باید با یکدیگر هماهنگ شوند (synchrinization). منتها در ایران هر دو اپراتور برای صرفه جویی مالی این کار را نکرده اند و یا تلاش داشته اند خود به تنهایی این کار را انجام دهند، بدون آن که تخصص آن را داشته باشند و نتیجه همین است که می بینید. این تنها ویژه ایران نیست و هر جا پروژه بهینه سازی انجام نگرفته است، این مشکلات و مشابه آن وجود دارد.

      • ‫ممنون از توضیحات
        ‫ در ضمن طنز موجود در نوشته از قدر ان نمیکاهد و بلکه انرا خواندنی و ملموس تر خواهد کرد.

  2. […] باز هم از دست ایرانسل […]

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: