… و اصفهان زیباست (2- هتل عباسی و میدان نقش جهان)

شب به هتل عباسی (یا شاه عباس سابق) رفتیم. برای من بار نخست بود که به هتل عباسی می رفتم. قصری است زیبا که در هر گوشه اش اثری هنری می درخشد. آموختم که این هتل کاروانسرایی از دوران صفویه است که تاکنون بر جای مانده است. در دوران هرج و مرج انقلاب مردم هتل را غارت کرده و آسیب زیادی به آن وارد آورده بودند که دوباره ترمیم شد.dscn9731-copy هر چند که هتل بسیار زیباست، سرویس آن در حد متوسط به پایین است. کارکنان کم ادب تا بی ادب (که در یک مورد مجبور شدم به خاطر برخورد نامناسب با خانم آلمانی همراهمان تذکری جدی به یکی از آنها در «رسپشن» بدهم و وادارش کنم عذرخواهی کند) و مبتدی که تقریبا در بیشتر موارد کارشان خوب نبود، صبحانه بدون هیچ گونه تنوع و با کیفیت پایین بود و نسبت به دریافت 120 هزارتومان در شب برای هر اتاق، نامتناسب.dscn9740 البته هتل بسیار تمیز است و کیفیت هتل 5 ستاره را دارد ولی هر کجا به کارمندان هتل برمی خوری، انتظار اشکالی را باید داشته باشی. البته همه این گونه نیستند و برخی از آنها بسیار مودب و خوب هستند ولی شمارشان برای چنین هتل زیبایی کم است. اتاقها اینترنت ندارند و چند آدم عبوس جایی را به نام Business Center می گردانند که حوصله حرف زدن با تو را ندارند. به هر حال تجربه خوبی است. اگر به آنجا رفتید، حتما در کافه داخل حیاط چای بخورید که عالی است.

میدان نقش جهان هم چون dscn9795همیشه زیباست و بی نیاز از هر گونه تمجید!

در ورودی بازار از میدان نقش جهان یک چایخانه است که ورودی آن سمت چپ است. اگر از پله ها بالا روید، خود را در یک تراس زیبا مشرف به میدان می یابید که بهترین جاست برای عکس برداری از میدان! چای و شیرینی عالی هم دارند.

در سمت شرقی میدان در پاساژ ورودی نزدیک به مسجد شیخ لطف الdscn9683له یک رستوران زیبای سنتی است با غذای عالی. اصفهانی ها را هم خوش اخلاق یافتم و به دور از استرس جاری در پایتخت.

من عکاسی در شب را بسیار دوست دارم و چند عکس را در اینجا می بینید.

بخش نخست: … و اصفهان زیباست (1- توفیق اجباری)

بخش سوم: … و ااصفهان زیباست(3 – جلفا و دیدار با اسقف اعظم)

dscn9710

dscn97181

dscn98181

dscn9816

dscn9819

dscn9732-copy

7 پاسخ

  1. بسيار زيبا بود. چند سالي مي‏شه كه اصفهان نرفتم. عكسها و نوشتها چشمك زد كه دوباره سري بزن!

    ممنون

  2. آری !
    اصفهان و شیراز بهترین شهرهای ایران هستند
    و هربار که میروی جاهای جدیدتری را برای بازدید کشف می کنی
    فکر پذیرایی و برخورد سفارشی را هم فراموش کن. فرض کن میروی پیک نیک. اینطوری راحت تر کنار می آیی و بیشتر خوش میگذرونی
    خوب نوشته بودی

  3. ممنون
    زیبا بود
    آخرین بار یک سال پیش بود که به اصفهان رفتم
    ولی یک سوال همیشه در ذهن من هست:
    چرا هیچ وقت و هیچ وقت برخورد ایرانیان با مشتری خوب نیست؟
    واقعا وقتی به کشورهای دیگر میروی تفاوت کاملا احساس میشود

  4. salam dooste man
    doroste ke khoobe hotel abbasi jaye behtari bashe va pasandide nist raftare oona vali khatab kardan ensasn ha be soorate mojoodate zendeh kharej az adabe va be hamoon andaze na shayest pas khahesh mikonam age doost dari chizi tagheer kone avval in matn ro moadabane taresh kon.
    mamnoon
    ================================
    کمی حق با شماست. البته هدف من توضیح تفاوت با زیبایی های هتل بود و این که هر لحظه که کاری با یکی از کارکنان هتل پیش می آمد، انتظار این می رفت که مشکلی پیش بیاید. از این رو واژه موجود زنده را به کار بردم. حالا هم به خاطر شما تغییرش می دهم چون اصراری هم بر آن ندارم. در ضمن من به عنوان یک میهمان تنها آن چه را که خود مشاهده کرده ام را نوشته ام و اصراری بر این ندارم که آنچه من دیده ام، همیشه این گونه است. شاید ما در یک روز خاص به دو سه نفر برخورده ایم که شب قبل خوب نخوابیده بوده اند. همه اینها سبب نمی شود که دوباره به هتل عباسی نرویم.
    شاد باشید
    نویدار

  5. زیبا بود، موفق باشید!

  6. خوش اومدی به اصفهان!
    عکسها هم خیلی قشنگ بود. البته خب سوژه قشنگ بوده;)

  7. پیش تر ها ،اوضاع این هتل بهتر بود(در دوران اصلاحات)دست کم آنچه من از صبحانه ی هتل به یاد دارم که بسیار عالی متنوع و دلچسب بود و هنوز وقتی یادم می آید می گویم کاش چند تا نان جو با خودم برداشته بودم….ولی روز به روز بدتر می شود متاسفانه

پاسخی بگذارید

