قالیباف، مونوریل و گردش خارج از کشور

ببینید جناب قالیباف چه می گوید: » با بازديدي كه در سفر خود از شبكه منوريل ژاپن و استراليا داشتم، مصمم‌تر شدم كه منوريل حتماً جزء سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي نيست.» (تابناک)
ترجمه: من رفتم به ژاپن و خودم به چشم خودم دیدم که اونا مونوریل ندارند. بعد برای این که مطمئن تر بشم که کسی مونوریل نداره، از اونجا رفتم استرالیا و دیدم اونا هم ندارن و فقط سیدنی یک مسیر 3،5 کیلومتری مونوریل داشت برای توریستهای مونوریل ندیده که برای سوار شدن هر نفر 12 دلار می پرداختند.
میگم که، آقای قالیباف، شما مطمئنی که شهرهای دیگه دنیا هم مونوریل ندارن؟ حالا که تا ژاپن و استرالیا رفتی، چرا بازدیدو نصفه کاره گذاشتی؟ اقلا می رفتی بقیه رو هم می دیدی، پاریس، لاس وگاس، لندن؟ ریودوژانیرو چی؟ یعنی مطمئنی اونجا مونوریل نداره؟ بوئنوس آیرس، نیویورک، مونترال؟ مسکو، سان فرانسیسکو؟ اونجاها هم می رفتی بعد یه بار دیگه با اطمینان می گفتی: با بازديدي كه در سفر خود از شبكه منوريل … داشتم، مصمم‌تر شدم كه منوريل حتماً جزء سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي نيست.»
راستی آقای قالیباف هزینه این سفر به این مهمی چقدر شد؟ اقلا اگه اون 300 میلیارد تومان رو که به گفته خودت احمدی نژاد از صندوق شهرداری تهران برداشته و صرف انتخابات و کارای دیگه کرده، ازش پس می گرفتی، می تونستی با سودش دور دنیا رو بگردی و کاملا مطمئن بشی که کسی مونوریل نداره و تهران هم بهتره که نداشته باشه. ولی البته اونوقت اون همه مشاور رنگارنگ پسر خاله و آقازاده دوروبر شهرداری که هی پروژه بررسی کارآیی مونوریل تعریف می کردن و از شهرداری پول می گرفتن، گرسنه می موندن.
در ضمن اگه می خوای بدونی که مونوریل به درد می خوره یا نه، یک راست برو سراغ صاحبای این تکنولوژی در آلمان که هم نزدیک تره و هم می بینی که اونا خودشون یه دونه هم برای حمل و نقل عمومی ندارن و اینو دارن به هالوهایی مثل شهرداری مکه و جده و بعضیا در تهران میندازن.
این صندلی که روش نشستی، قبلا احمدی نژاد روش نشسته بود.

نوشته های دیگر در همین رابطه:

تهران، شهر ورشکسته با شهردار نمونه و مردم غیر شهروندش

در سرزمین کوران یک چشم پادشاه است

این نوشته را به بالاترین بفرستید Balatarin

9 پاسخ

  1. well-done!

  2. عالی بود. عالی D:

  3. واقع بين باش! تهران فقط 2 شهردار عالي و مدير تا بحال به خودش ديده! كرباسچي و قاليباف. يكم به چشماتو باز كني به ظاهر شهر نگاه كني متوجه ميشي!
    ==================================
    این را من هم قبول دارم. ولی این دلیل نمی شود که اجازه انتقاد به کارهای خطای آنها را نداشته باشیم. اکنون دهه هاست که این شهر حمل و نقل عمومی کافی ندارد و آقایان هیچ اقدام جدی انجام نمی دهند و سرشان به دلایل نامعلومی به مونوریل گرم است.


  4. ==========================
    ناچار شدم نوشته شما را حذف کنم چون وازه های نادرست به کار برده بودید.
    نویدار

  5. دوست عزیز
    من قصد دفاع از حرفهای آقای قاليباف را ندارم و معتقدم که نحوه توجيح ايشان اصلا قانع کننده نیست. اما در هر حال شبکه مونوريل به دلايل محدوديتهای زيادی که دارند و اينجا جای بيانشون نيست، برای کشوری با شرایط ما مناسب وپاسخگو نيست. بهترين گزينه برای کشور ما مترو هستش. شما هم خودتون را زیاد ناراحت نکنید کسی توی این مملکت به فکر منافع مردم و ضرورتها نيست! مهم اینه که ببينن کدومش منفعت بیشتری برای خودشون داره.

  6. سلام

    به نظر من مشکلات شهر تهران فرا تر از این مسائل هست و باید به فکر طرحهایی بود که بازدهی زودتر و اساسی تر در آن وجود داشته باشه فرضا احداث تونل توحید از آن دسته طرحهایی هست که واقعا مشکل گشا و ساختاری مورد مطالعه قرار گرفته و در حال اجرا است. نیازی هم به سفر های سیاحتی و جهان گردی ندارد. زمانی مونوریل در تهران به بهره برداری میرسد که آپارتمانها 200 طبقه جمعیت 150 میلیون نفر و خیابان ها فقط محلی برای پارک خودروها می باشد البته بارها هم بر سر مردم خواهد ریخت مانند مترو که نقش به سزایی در چاله چوله های شهرمان ایفا می کند البته از نوع عمیق باید باور کرد زمان شعار به پایان رسیده و تهران در حال انفجار است

  7. شما در مطلب را با هم اشتباه گرفتید.
    من به عنوان کسی مکه بیشتر این شهرهایی زو که نام بردی رو از نزدیک دیدن کردم.
    منو ریل به عنوان بیشتر یک وسیله تفریحی و توریستی در نظر گرفته میشه.
    منو ریل جواب این حجم زیاد مسافر در تهران رو نمیده و توجیه اقتصادی نداره.
    کافیه نگاه کنی متروی تهران کرج با این همه واگن و 2 طبقه بودن مردم دارن توش از شدت ازدحام خفه میشن ارنوقت شما انتظار داری منوریل با نتایتا 3-4 واگن که حتما یکی دوتاش هم باید مال خانم ها باشه برای این حجم مسافر جواب بده.
    متاسفانه مطلب شما بدور از انصاف نوشته شده و به نظر من آقای قالیباف خوب کار کرده.

  8. «» اکنون دهه هاست که این شهر حمل و نقل عمومی کافی ندارد و آقایان هیچ اقدام جدی انجام نمی دهند و سرشان به دلایل نامعلومی به مونوریل گرم است.»»

    من هم بعد از اون سفر به همین فکر بودم تا اینکه در مطبوعات اون روز خواندم که هزینه از طرف ژاپن پرداخت شده چون ایشان دعوت کرده بودند. در مورد حمل و نقل عمومی هم ما شاهد اتمام تونل رسالت، آغاز تونل توحید؛ آغاز زیرگذر نیایش صدر، خط BRT و غیره در 30 ماه شهرداری قالیباف بودیم. اینها پروژه های هزینه بری هستند که در کنار اتمام برج میلاد و بدون کمک دولت انجام می شوند. انصافا قالیباف از نظر عمرانی و بالاخص فرهنگی کارهای خیلی زیادی کرده و فقط در 30 ماه

  9. آقای نویدار عزیز
    خوب این قالیباف بیچاره هم که از اول مخالف منوریل بود.
    شما از چی انتقاد کردید؟

پاسخی بگذارید

