فروش دختربچه 10 ساله به پیرمرد 85 ساله

دوباره چنین خبری را در «عرب نیوز» دیدم که نه از زاویه جنجالی بودنش بلکه از این زاویه که نشان گر نکته های ویژه جامعه عربستان سعودی است، آن را در اینجا می آورم.

آنگاه که «رجا» چند سال پیش برای ثبت نام به دبیرستان مراجعه کرد، متوجه شد که پدر او چند سال پیش از آن بدون آگاهی او، او را در برابر دریافت 30.000 ریال سعودی (8000 دلار آمریکا) به عنوان مهریه به عقد پیرمردی درآورده است که بیش از 85 سال داشته است. دادگاه نیز در این روزها درخواست رسیدگی به درخواست جدایی او را رد کرده است.

رجا می گوید: «مدیران بخش آموزش دختران متوجه شدند که در پرونده من گواهی تولد وجود ندارد. تنها مدرک موجود گواهی موقتی بود که بیمارستان محل تولد من صادر کرده بود. آنها از من خواستند که یا کارت شناسایی پدر خود را بیاورم یا یک گواهی از اداره امور اجتماعی. آنها پس از جستجو در مدارک من بزرگترین شوک زندگیم را به من وارد ساختند. آنها به من گفتند که پدر من مرا در ده سالگی به عنوان زن چهارم یک پیرمرد 85 ساله در آورده است.»

 اکنون رجای 18 ساله که در تایف زندگی می کند، پس از آن که قاضی دادگاه محلی درخواست طلاق او را رد کرد، با وجودی که او بنا به درخواست پیرمرد 85 ساله موفق به جمع آوری بهای مهریه خود شده بود، از دولت و انجمن ملی حقوق بشر درخواست کمک کرده است.

پدر و مادر رجا پیش از تولد او از یکدیگر جدا شده بودند و او پدر خود را هیچ گاه ندیده است و نزد مادربزرگ خود بزرگ شده است. با این که او پدر خود را نمی شناسد و پدرش نیز او را هیچ گاه ندیده است، بنا به قوانین اسلامی و دولتی عربستان پدرش در برابر دریافت پول به این کار دست زده است و در این راستا خطایی مرتکب نشده است.

اکنون شوهر 85 ساله او که او را هیچ گاه ندیده است، مهریه پرداختی را می خواهد. در این میان رجا دریافت که شوهرش در این سالها با استفاده از نام او از تسهیلات دولتی و تامین اجتماعی استفاده کرده است چون نام رجا در شناسنامه او بوده است.

رجا می گوید: «پس از شکایت به دادگاه و درخواست پیرمرد برای بازپرداخت مهریه، من پس ار یک سال نتوانستم این پول را تهیه کنم تا سرانجام شاهزاده خانم «جواهره بنت عبدالعزیز» این پول را به من داد. آنگاه که با پول نزد قاضی رفتم، او گفت که پرونده را بسته است.»

اکنون پس از ناامیدی از نظام قضایی سعودی، رجا از دولت و انجمن حقوق بشر درخواست کمک کرده است.

این نوشته را به بالاترین بفرستید Balatarin

7 پاسخ

  1. Das ist Schrecklich aber so etwas passiert tagtäglich im Iran.

    es wird zeit der iranische Frau vom Joch
    des Islam zu befreien

  2. واقعاً آدم می مونه چی بگه دیگه.

  3. Just nuke saudi arabia, vanish the source of evil!!!!

  4. نويدار عزير ممكن هست به من بگيد ورود به عربستان و خروج از آن ساده است يا سخت؟ مثلا اين دختر خانم 18 ساله مي‏تواند از كشور خارج و به يك كشور عربي همسايه به طور موقت پناه ببرد تا فعالات حقوق بشر بهتر بتوانند كمك كنند.

    با سپاس از شما.

    • این دختر تبعه سعودی است. خروج زن از کشور به تنهایی امکان پذیر نیست و “کفیل” او باید همراهش باشد. حتی خروج از خانه مسکونی به تنهایی امکان پذیر نیست و نیاز به همراهی مرد محرم دارد.

  5. KHAK BAR SARE ARAB KONAN KE HAMEYE AVAZI BAZI HA ZIRE SARE ON KESAFATAYE MALKH KHORE SHIRE SHOTOR NOSHAS

  6. واقعا برای این دختر متاسفم انشاءالله که خدا کمکش نماید.

پاسخی بگذارید

