ادامه بازهم ایرانیان و دختر19 ساله ایرانی و …

اینهم آخر داستان: به گزارش خبرگزاری ایسنا عالیه صبور در یک مصاحبه گفت: «من ایرانی نیستم، ریشه ایرانی ندارم و تابعیت پدر و مادر من مساله خصوصی من است و نیازی به افشای آن نمی بینم.» …»من در نیویورک به دنیا آمده ام و به عنوان یک دانشمند خود را متعلق به تمام جهان می دانم.»

سایت «دنباله» که این خبر را آورده بود، اشاره کرده بود که عالیه صبور این را « در پاسخ به پيگيري‌هاي چند روزه خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)» گفته است. این که چرا اینحوری گفته، روشن نیست. شاید خبرنگار ایسنا زیادی سیریش شده بوده، شاید این خانم هم بدتر از من از  طرح این گونه این چیزها خ.شش نمی آید و یا شاید هم این عکس العملی باشد در برابر جاروجنجال در اینترنت میان «خاورمیانه ای ها». همه مدعی او شده اند: او هم یهودی است هم مسلمان، هم ایرانی است هم لبنانی، پاکستانی و عرب. در این میان ایرانیان بیشترین شانس را داشته اند. ویکی پدیا هم نوشته که او ریشه ایرانی دارد.

حال بهتر است ایرانیان به این فکر کنند که چرا کسی چنین عکس العملی نشان می دهد و راهش را جدا می کند. چند سال پیش نیز آندره آغاسی چنین عکس العملی نشان داده بود.

گناه چنین برخوردی خیلی کبیره است. برخی خواهند گفت که رفته خودشو گم کرده یا اصالت خودشو از دست داده یا به خودش مغرور شده و شبیه این حرفها. امروز که وب گردی می کردم دیدم چند تا از این حرف ها. در مطبوعات فرمایشی حکومتی این جور کسان را با روش انکار کامل وجودشان مجازات می کنند و دیگر اسمی ازش نمی آورند. همان گونه که هیچ اسمی از آندره آغاسی و یا حتا انوشه انصاری نیست.

پاسخی بگذارید

