گواهینامه رانندگی سعودی گرفتم

امروز به همراه یکی از همکاران سعودی برای دریافت گواهینامه سعودی به اداره مربوطه در خیابان «تخصصی» در ریاض رفتیم. با گواهینامه بین المللی تنها یک ماه می شود در اینجا رانندگی کرد. ترجمه گواهینامه خارجی، تعیین گروه خون و آزمایش دید و 250 ریال می خواهند. روبروی اداره یک مغازه هست که رویش نوشته کلینیک آزمایش خون. با تردید به آنجا می روم. ولی جای بسیار تمیزی است و کسی که آنجاست بهداشت را کامل رعایت می کند. در 3 دقیقه گروه خون مرا تشخیص داد. بعد در اداره رفتیم برای آزمایش دید. یکی پشت یک میز نشسته بود که بالای سرش نوشته بود «آزمایش دید». فرم را گرفت و نگاهی به من انداخت و مهری روی آن زد و گفت بفرمایید. همین! شاید تنها نگاهش برای این بود که ببیند من چشم دارم یا نه. همکار مصری پشت سر من می گفت که به او حتا نگاه هم نیانداخت. در حالی که او عینک بر چشم داشت ولی عکسش بدون عینک بود.

پس از 45 دقیقه دارای گواهینامه سعودی شدم!

پاسخی بگذارید

